Accomodatie

Foto_Yachthaven_v2

Meerplaatsen aan de pontons

De Koninklijke Yachtclub Driegoten – Hamme vzw beschikt over een nieuwe jachthaven met een lengte van 200 meter. Daarvan is 180 meter gelegen langs de grote Scheldedijk Driegoten en 24 meter gelegen in de Kille op Driegoten tussen de restaurants Het Scheldeoord en De Plezanten Hof.

Het verschil tussen een hoge en lage waterstand bedraagt op deze locatie gemiddeld 6 meter, maar zelfs bij een laag waterstand, komen onze boten niet droog te vallen en is varen mogelijk.

De binnenzijde van de jachthaven is gereserveerd voor speedboten, de buitenzijde is voorbehouden voor jachtjes.

De meeste ligplaatsen zijn voorbehouden aan de leden van onze club, die de ligplaatsen voor het hele zomerseizoen reserveren. Bezoekers worden dan ook verzocht zich op voorhand te melden en de havenmeester te verzoeken voor een vrije meerplaats. Dat kan op het nummer 0479 / 49 35 52.

Onze pontons zijn voorzien van water en elektriciteit waarvan de kostprijs bij gebruik is inbegrepen in het havengeld (2.00 €/meter boot). In de sanitaire units op de pontons zijn alle sanitaire voorzieningen aanwezig zoals douche en toilet.

Voor wie gezellig wil gaan tafelen bevinden er zich op wandelafstand van onze jachthaven 4 restaurants: Taverne Driegoten, Het Scheldeoord, De Nieuwe Kreek en de Plezanten Hof.

Op de 2de locatie in de Kille beschikt onze jachtclub over 24 meter ponton die bij laag water droog komen te staan. In en uitvaren is daar slechts mogelijk tot 2.5 voor en na hoog getij. Aan dit ponton in de kille kunnen ongeveer een 6-tal boten van ongeveer 6 meter aanmeren. Het aanmeren, ook al komt de boot droog te liggen, is er veilig, want de ondergrond van de kille is gevormd uit zacht slib.

Het kranen van boten en winterberging

2 Maal per jaar wordt een zware telescoopkraan ingehuurd. Een CE gekeurde stalen hijs-juk en hijsbanden zorgen er voor dat boten tot 24 ton veilig kunnen worden gekraand.

Het kranen van boten gebeurt 2 maal per jaar tegenover onze hangars en clublokaal op de Durmekaai in Hamme, en dit op de hoogste waterstand in de rivier. In zowat 4 uren uur kunnen wij een 20-tal boten in of uit het water hijsen en op een boottrailer plaatsen.

De meeste clubleden beschikken over een eigen boottrailer, maar voor zij die geen eigen trailer bezitten is het dikwijls mogelijk een boottrailer voor een winterseizoen van één van de leden van onze yachtclub te huren.

Het kranen voor de te waterlating van de boten wordt meestal gepland op een zaterdag tijdens de maand van april. Het kranen uit het water om ze in winterberging te plaatsen, wordt dan weer gepland op een zaterdag tijdens de tweede helft van oktober.

De Koninklijke Yachtclub Driegoten – Hamme vzw beschikt op deze locatie over 2 hangars met een totale oppervlakte van 900 m² en een berging buiten op het terrein van ongeveer 300 m².

De tarieven voor winterberging voor clubleden zijn weergegeven in de jaarlijks aangepaste tarievenlijst. De reglementering dienaangaande is vastgelegd in de "reglementering voor kraanwerk en winterberging".

Voor meer informatie omtrent onze mogelijkheden en voorwaarden voor het kranen en in winterberging plaatsen van boten, verwijzen wij naar het inschrijvingsformulier "lidmaatschap en aanvraag van een ligplaats en kraanwerk ". Voor meer gedetailleerde informatie kunt U steeds terecht op het hieronder vermelde telefoonnummer van onze havenmeester 0479 / 49 34 52.

Voorafbetaling van het kraangeld en winterberging is vereist.

Kantine

De Koninklijke Yachtclub Driegoten – Hamme vzw beschikt over een zeer gezellig ingerichte kantine. De kantine is gelegen aan de Durmekaai 20 in Hamme. Zij is enkel geopend op zondag vanaf 10u00 tot 13u00 volgens onderstaande kalender.

Kom gerust eens een glaasje drinken. Johan & Marleen zullen U alvast hartelijk verwelkomen.

Openingsdagen kantine 2024:

Januari :7 - 21

Februari :4 - 18

Maart :3 - 17 - 31

April :14 - 28

Mei :12 - 26

Juni :9

Juli :gesloten

Augustus :gesloten

September :1 - 15 - 29

Oktober :13 - 27

November :10 - 24

December :1 - 15 - 29

Het lokaal wordt tevens gebruikt voor nieuwjaarsrecepties, algemene vergaderingen, bestuursvergaderingen, feestjes, barbeque, mosselsouper en is ook geopend tijdens het in en uit het water halen van de boten.

Maatschappelijke zetel
Koninklijke Yachtclub Driegoten - Hamme vzw